terça-feira, 14 de novembro de 2017

About moral anecdotes I hate. Sobre anedotas morais que odeio. A propos d'anecdotes morales que je hais.

About moral anecdotes and collective judgments of everyday life that I hate: that unbearable and repeated story a million times about Joseph who was an example to be followed by being rich but humble. There is always great emphasis on the counterpoint, something that is even said in solemn form, an order to rethink your deeds, 'cause Joseph, "was somebody who you gave nothing to", for his simplicity, but now he taught you a lesson on appearances, because he is in reality very rich. You see, at no time does anyone shout "guillotine at the rich", the rich are our heroes and respected examples. A life lesson in appearances and humility, as if my generation had never seen an advertising hamburger McDonalds and the real product itself. Ideal and real. It is obvious that they are different and that the image is only a spectral representation of another image, so earthy and artificial, as, in short, this story is a bullshit and, besides that, it would not also fair have the right to the same compassion and even the right to the same protagonism, "the John, the poor, but proud" one? Why does "The poor but proud John" not also have a popular anecdote as the other, for even more psychological torture against me? In fact they could put both in a gladiatorial fight to death and crucifixion, as they did in Rome, "The rich but humble Joseph" versus "The poor but proud John".

***
Sobre anedotas morais e julgamentos coletivos do cotidiano que eu odeio: aquela história insuportável e repetida um milhão de vezes sobre José que era um exemplo a ser seguido por ser rico, porém humilde. Há sempre grande ênfase no contraponto, algo que é dito até mesmo em formato solene, uma ordem para repensar seus atos, pois José, "era alguém que você não dava nada", pela simplicidade, mas agora ele te ensinou uma lição sobre aparências, porque ele é rico. Veja bem, em nenhum momento alguém grita "guilhotina nos ricos", os ricos são nossos heróis e exemplos respeitados. Uma lição de vida sobre aparências e humildade, como se a minha geração nunca tivesse visto um hambúrguer publicitário do mcdonalds e o produto real. Ideal e real. É óbvio que são diferentes e que a imagem é apenas representação espectral de uma outra imagem, tão terrena e artificial quanto, enfim, essa história é uma droga e, além disso, não teria também direito à mesma compaixão e até direito a um local de fala, o jamais escutado, João que é pobre, porém soberbo? Por que João pobre porém soberbo não tem também uma historieta popular para ainda mais tortura psicológica? Aliás poderiam pôr ambos em uma luta de gladiadores até a morte e crucificação, como faziam em roma, José rico porém humilde vs João pobre mas soberbo.

***

A propos d'anecdotes morales et de jugements collectifs de la vie quotidienne que je hais: cette histoire insupportable et répétée mille fois sur Joseph qui fut un exemple à suivre en étant riche;. Il y a toujours une grande emphase sur le contrepoint, quelque chose qui est même dit sous forme solennelle, un ordre pour repenser vos actions, parce que Joseph était quelqu'un à qui vous n'avez donné rien, pour sa simplicité, mais maintenant il vous a donné une leçon de la vie, leçon sur les apparences, parce qu'il est en réalité très riche, mais humble. Vous voyez, à aucun moment quelqu'un ne crie guillotine aux riches, les riches sont nos héros et nos respectés exemples morales. Une leçon de vie dans les apparences et l'humilité, comme si ma génération n'avait vu la publicité de mcdonald burger et le vrai produit lui-même. Idéal et réel. Il est évident qu'ils sont différents et que l'image n'est qu'une représentation spectrale d'une autre image, tellement terrestre et artificiel, car, en somme, cette histoire est une connerie et, en plus de cela, elle n'aurait pas le droit à la même compassion et même le droit au même protagonisme, le Jean pauvre mais fier? Pourquoi le Jean pauvre mais fier n'a-t-il pas aussi une anecdote populaire comme l'autre, pour encore plus de torture psychologique contre moi? En fait, ils pouvaient mettre les deux dans un combat de gladiateurs à la mort et à la crucifixion, comme ils l'ont fait à Rome, "Jean pauvre mais fier" contre "Joseph, le riche mais humble".


go for a beer young boy, you deserve it.

***



***
Please make a donation. I live in the third world and to continue any work, writing and artistic production, videos or images, I need your financial engagement to not end up in one of the mass exploitation factories of the Brazilian market dictatorship. Please!!!!! Any value counts, 50 reais (12,5 $) is little out there but it makes a big difference here.


Em moeda €€€ EURO:


Em moeda $$$ DOLLAR:


Em moeda nacional R$:

Conta corrente:
Ag: 8351
cc: 15578-6


****

Mes motivations, vive la liberté!

Nenhum comentário:

Postar um comentário